VG2/VG3 - Realfagslinje

Lar du deg fascinere av naturlover, vitenskap, teknologi og tall? Liker du praktiske tilnærminger og prosjektbasert arbeid? Trenger du spesiell studiekompetanse til videre studier? Kan du tenke deg å utvikle teknologiske produkter? Jobbe med utstyr som 3D-printer, laserkutter, roboter og mikrokontroller med en rekke sensorer?

I realfagene får du fordype deg i fagene, utvikle nysgjerrigheten og skapergleden. Flere av realfagene har egne rom med oppdatert og moderne utstyr. Ved å velge realfag lærer du å arbeide med prosjekter i team, noe som kommer godt med i fremtidig studie- og yrkesliv. Du kan samarbeide med elever fra ulike utdanningsprogram, og bruke nytt og spennende utstyr.

På Vennesla vgs. er vi stolte over å ha et så godt utvalg av realfag, og dyktige lærere som virkelig gir alt for elevene sine.  Som elev innen realfagene vil du få svært god oppfølging. Gruppene i fag som fysikk, kjemi og R-matte er ganske små, og dermed får læreren langt mer tid til den enkelte elev, Dette ser vi igjen resultatene av på eksamenskarakterene. Våre elever scorer ofte svært høyt i de tunge realfagene.

For tiden tilbyr vi følgende realfag: