- Trivsel, kunnskap og mangfold

Omsetningen i kantina har igjen nådd nye høyder. Den nye salatbaren har for alvor satt fart på salget, og kanskje medført litt sunnere matvaner også.

De fire første månedene viser en salgsøkning på 7%, sammenlignet med samme periode i fjor. I forhold til i 2011 er økningen på 19%. Går vi tilbake fire år, er økningen på formidable 55%!

Årsaken til de gode tallene kan være mange, men tidligere serviceundersøkelser viser at kundene, stort sett elever, er svært fornøyd med både maten og servicen i kantina. Salatbaren har blitt veldig godt mottat, og sammen med økt satsing på meieriprodukter, har man kanskje klart å vri salget vekk fra mer usunne varer som brus og snacks.

Salgsøkningen de siste 3-4 årene har stort sett kommet av en økning i salg av varmretter. Kaker og annet snadder lages litt etter innfallsmetoden, men det ser ut til at elevene liker det slik. Kantinedriften har derfor blitt langt mer arbeidskrevende enn den var tidligere. At kantinedamene likevel beholder humøret, selv på de mest stressende dagene, med opptil 13.000 i omsetning, er i seg selv en prestasjon.

 

av Hårtveit, Gustav, publisert 29. mai 2013 | Skriv ut siden